امام خامنه ای(مد‌ظله‌العالی): کسانی که معتقدند برای پیشرفت کشور باید به غرب پناه برد، عقل خود را باخته‌اند زیرا عقل می‌گوید باید از تجربه‌ها درس گرفت.

حجت الاسلام عبادی در گفتگو با خبرگزاری ایرنا: احداث راههای خراسان جنوبی در بن بست اعتبارات متوقف شده است

حجت الاسلام عبادی در گفتگو با خبرگزاری ایرنا: احداث راههای خراسان جنوبی در بن بست اعتبارات متوقف شده است

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت : احداث راههای خراسان جنوبی در بن بست اعتبارات متوقف شده است لذا وزارت راه و شهرسازی روند احداث راههای استان را باید سرعت بخشد.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده مردم شهرستان های بیرجند، درمیان وخوسف در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد باقر عبادی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با تاکید بر اینکه باید عملیات دو بانده شدن محورهای مواصلاتی خراسان جوبی در دستور کار جدی دولت قرار گیرد، افزود: در زمینه دو بانده شدن محورهای مواصلاتی استان از وزیر راه و شهرسازی گلایه داریم.

وی دو بانده شدن راه های استان را از عوامل توسعه استان عنوان کرد و اظهار کرد: در سال گذشته از محل اعتبارات ماده ۱۸۰ از مجموع ۲۷ میلیارد تومان اعتبارات شهرستان های بیرجند، درمیان و خوسف، ۱۳ میلیارد تومان در زمینه احداث راه های این شهرستان های هزینه شده است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: در جریان سفر رییس جمهور به خراسان جنوبی احداث ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه برای این استان مصوب شده که این مصوبه خوبی در زمینه توسعه زیر ساخت های استان است.

عبادی افزود: یک مصوبه ای در مجلس گذراندیم که هر جاده روستایی که زیر ساخت آن فراهم باشد وزارت راه موظف است قیر آن را رایگان تامین کند.

وی گفت: متاسفانه ما شاهد روند نزولی جاده سازی در خراسان جنوبی هستیم که در این راستا پیگیر هستیم که هرچه سریعتر محورهای مواصلاتی استان احداث شود.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با انتقاد به وضعیت پروازهای خراسان جنوبی افزود: کمبود پروازهای استان رفت و آمد مسوولان را به استان با مشکل مواجه کرده و مردم که جای خود دارد.

عبادی یکی دیگر از مشکلات روستاییان خراسان جنوبی را تصاحب زمین های دیم مردم در قالب زمین های ملی از طرف منابع طبیعی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر بسیاری از زمین هایی که مردم در سالیان روی آنها کشت دیم داشته اند به عنوان اراضی ملی تصاحب شده است.

وی ادامه داد: تصاحب زمین های دیم توسط منابع طبیعی نارضایتی مردم را درپی داشته است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی یکی از ریشه های اساسی این مشکل را مصوبه دولت هشتم مبنی بر تصویب قانونی سختگیرانه دانست که در این قانون مرز اراضی ملی را بر اساس نقشه هوایی سال ۱۳۴۲ قرار داده اند.

عبادی اضافه کرد: بر اساس این نقشه اگر زمینی که مردم در حال حاضر در اختیار دارند بر اساس نقشه هوایی در سال ۱۳۴۲ کشت نمی شده این زمین به عنوان اراضی ملی معرفی و از دست مردم خلع ید می شود.

وی ادامه داد: تصویب این قانون سختگیرانه در دولت هشتم کار مردم را سخت کرده و گاها منابع طبیعی در زمینه اجرای این قانون یک ۱۰ درصدی را خطا و سختگیری های نابجا داشته است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی افزود: سخت گیری این قانون فقط برای زمین های ارزشمند در برخی از مناطق کشور بوده نه در روستاهای محروم که با اجرای این قانون دود اصلی به چشم روستاییان رفته است.

عبادی گفت: در خصوص حل این مشکل مردم پیگیری های زیادی صورت گرفته که محصول این پیگیری ها باعث شده که قانون تصویب شده در دولت هشتم اصلاح شود ولی هنوز این قانون در صحن علنی مجلس تصویب نشده است.

وی منطقه ویژه اقتصادی را یک زیر ساخت ویژه برای توسعه خراسان جنوبی دانست و افزود: مناطق ویژه دارای معافیت های گمرکی هستند که با این شرایط تولید در این مناطق دارای صرفه اقتصادی است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر گمرک در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند احداث شده که احداث گمرک در رونق اقتصادی خراسان جنوبی تاثیر گذار است.

عبادی یادآور شد: با عبور راه آهن از کنار منطقه ویژه اقتصادی این منطقه به بار انداز شرق تبدیل می شود.

وی با بیان اینکه در کشور ما در زمینه جذب سرمایه گذار بوروکراسی اداری وجود دارد، گفت: هنوز نگاه مسوولان در زمینه جذب سرمایه گذار محتاط است و باید نگاه خود را وسعت بخشند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی، بوروکراسی اداری را یک معضل بزرگ در کشور دانست و تصریح کرد: باید زمینه ای فراهم شود که با تحول اداری، بوروکراسی اداری به حداقل برسد.

هم اکنون خراسان جنوبی دارای دو هزار و ۲۹ کیلومتر راه شریانی و ۳۶۸ کیلومتر بزرگراه است.

همچنین طول راه اصلی استان یکهزار و ۳۳ کیلومتر، راههای فرعی آن چهار هزار و ۱۵۶ کیلومتر، راه آسفالته روستایی پنج هزار و ۳۰ کیلومتر و نیز راه روستایی شوسه یکهزار و ۶۳۰ کیلومتر می باشد.

ارسال یک دیدگاه

تمام حقوق این وبسایت متعلق به نماینده مردم شریف شهرستان های بیرجند، درمیان و خوسف درمجلس شورای اسلامی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

بازگشت به بالا