امام خامنه ای(مد‌ظله‌العالی): کسانی که معتقدند برای پیشرفت کشور باید به غرب پناه برد، عقل خود را باخته‌اند زیرا عقل می‌گوید باید از تجربه‌ها درس گرفت.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی: دانش آموزان معلول و عقب مانده ذهني وجسمي در سيستم آموزشي فراموش شده اند/ اختصاص امکانات مساوي در مدارس عادي و استثنايي نيست

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی: دانش آموزان معلول و عقب مانده ذهني وجسمي در سيستم آموزشي فراموش شده اند/ اختصاص امکانات مساوي در مدارس عادي و استثنايي نيست

حجت الاسلام عبادی در گفتگو با خبرنگار روزنامه خراسان جنوبی: در بحث جداسازي اين دانش آموزان هم بايد فکر اساسي شود، جداسازي آن ها از دانش آموزان عادي نوعي بي عدالتي است چون اين کار همراه با اختصاص امکانات مساوي در مدارس عادي و استثنايي نيست.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده مردم شهرستان های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی در گفتگو با خبرنگار روزنامه خراسان جنوبی اظهارداشت: دانش آموزان معلول و عقب مانده ذهني و جسمي در سيستم آموزشي فراموش شده اند، زيرا امکانات محدودي به آن ها اختصاص داده مي شود و والدينشان از اين وضعيت ناراضي هستند.

 

نماينده مردم بيرجند، درميان و خوسف در مجلس شوراي اسلامي مي گويد: مراکز آموزشي بسيار محدودي در اختيار اين دانش آموزان قرار گرفته است و گاهي با آن ها با احترام برخورد نمي شود.

 

به گفته حجت الاسلام«عبادي»، در بحث جداسازي اين دانش آموزان هم بايد فکر اساسي شود، جداسازي آن ها از دانش آموزان عادي نوعي بي عدالتي است چون اين کار همراه با اختصاص امکانات مساوي در مدارس عادي و استثنايي نيست.

 

وي با بيان اين که پژوهش هاي اخير نشان داده است که جداسازي دانش آموزان استثنايي از دانش آموزان عادي آثار نامطلوب روحي و رواني بر روحيه آنان مي گذارد، مي افزايد: بايد دانش آموزان عادي، آنان را به عنوان اعضاي جامعه بپذيرند و اين مسئله جزو اولويت هاي دوم در مسائل آموزش و پرورش ديده شود در حالي که توجه به مراکز آموزش استثنايي جزو اولويت هاي چندم يا فراموش شده است.

 

اگر آموزش و پرورش متحول شود 

وي در ادامه مي گويد: بايد به تحولات جدي در حوزه آموزش و پرورش پرداخت تا از اين طريق به ايجاد تحول در جامعه کمک شود و تحول به عنوان يک اولويت در وزارت آموزش و پرورش بايد در نظر گرفته شود.چنانچه در پي تحول در آموزش و پرورش بسياري از کشورهايي که منابع غني نفتي و سرمايه هاي آنچناني نداشته اند در راستاي اين هدف، صنعت، قانونمداري و نظام اجتماعي آنان در سطح بالايي قرار گرفته است.

 

وي درباره تجهيز مدارس کشور به سيستم حرارت مرکزي و گازرساني به مدارس نيز مي گويد: مجلس شوراي اسلامي با توجه به حوادث اتفاق افتاده در مدراس به دليل وجود بخاري هاي نفتي، تلاش زيادي کرد تا شرکت گاز را موظف به گازرساني مدارس کند اما اين موضوع مورد قبول واقع نشد و شرکت گاز اعلام کرد ما موظفيم گاز را تا در مدارس ببريم.

 

وي ادامه داد: بنيه اقتصادي آموزش و پرورش کشور ضعيف است و نياز داريم تا با استفاده از اعتبارات مازاد ديگر وزارتخانه ها اين مشکل را رفع کنيم و در حال حاضر هم در بحث بودجه با مشکلات زيادي روبه رو هستيم که درآمدهاي دولت جوابگوي حل اين مشکلات نيست.

ارسال یک دیدگاه

تمام حقوق این وبسایت متعلق به نماینده مردم شریف شهرستان های بیرجند، درمیان و خوسف درمجلس شورای اسلامی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

بازگشت به بالا